mandylagemaat.reismee.nl

Road Trip (opnieuw geüpload)

Road trip!

21 juni 2016

Hallo allemaal,

Deze zomer gaan een vriendin, Lisa, en ik een road trip maken door Europa. Het leek mij daarom leuk om weer een blog bij te houden waardoor jullie ook een beetje mijn reis meemaken.

Over 24 dagen is het dan zo ver en gaan Lisa en ik een trip door Europa maken. Wij gaan naar de steden Geneve, Marseille, Nice, Milaan, Venetië, Ljubljana, Wenen en Praag. Wij doen hier 18 dagen over, 2,5 week dus. Wij hebben er in ieder geval al onwijs veel zin in en zijn druk bezig met het voorbereiden van de trip. Tot snel!

x Mandy

6 dagen!

9 juli 2016

Hallo allemaal,

Over minder dan een week zijn Lisa en ik bezig met onze roadtrip! De laatste voorbereidingen worden nu echt getroffen en de meeste dingen zijn al gehaald. We hebben er beide onwijs veel zin in en kunnen niet wachten om dit avontuur aan te gaan.

Vandaag over een week zouden wij in Geneve zijn, hoe leuk is dat?! Ben benieuw hoe we het daar echt gaan vinden. Tot volgende week!

X Mandy

Let's go!

15 juli 2016

Hallo allemaal,

vandaag is het zo ver, Lisa en ik zijn onderweg! Op dit moment zijn wij onderweg naar Luxemburg voor onze lunch. We hebben er beide onwijs veel zin in en zijn bijna bij de Belgische grens, ik hou jullie op de hoogte en laat weten als wij in Dijon aangekomen zijn!

Groetjes Lisa en Mandy

Dijon

15 juli 2016

Nog snel een kort verslag van de dag.

Vandaag zijn wij iets later dan gepland aangekomen in Longvic vlakbij Dijon. Wij slapen in Longvic wat ong 15 min rijden vanaf Dijon is. We hebben heerlijk wat gegeten in Dijon, maar zijn erg moe van de lange dag en gaan nu lekker slapen, daarnaast ook 5 keer in de file gestaan! Morgen weer een nieuwe dag en dan gaan wij naar Genève! Tot morgen!

Kus!

Geneva

16 juli 2016

Hallo allemaal!

Vandaag zijn wij aangekomen in Genève na een korte rit van 3 uurtjes. Geneve is een onwijs mooie stad maar we zijn toch ook een beetje verdwaald geweest haha, uiteindelijk hebben we de weg wel weer gewoon teruggevonden. Morgen gaan we de hele dag de stad in en hopen dan toch wel iets meer info over de stad te krijgen. Het weer was vandaag heerlijk warm, maar er stond bij het water toch een erg fris windje. Een leuke maar toch ook wel weer vermoeiende dag, lekker op tijd slapen dus!

Genève

17 juli 2016

hey hey,

Vandaag is het allemaal iets anders gelopen dan gepland, maar dat heeft helemaal niet slecht uitgepakt. Deze dag hebben we namelijk toch de auto weer gepakt. We zijn in de ochtend naar Lousanne geweest, wat echt uitgestorven was. We zijn erachter gekomen dat op zondag de winkels dichtzijn, maar daarnaast ook alle restaurants etc. Hierdoor hebben wij eerst bijna 1,5 uur rondgelopen op zoek naar een tentje waar wij een broodje konden krijgen voor de lunch. Bij een restaurantje aan de haven aangekomen te zijn en wat te willen bestellen zei de vrouw dat wat wij wilden een "voorgerecht" was, nou dit was bijna een heel diner, zo groot was dat broodje.

Daarna zijn wij weer terug naar Genève gereden om nog even bij de fontein in het meer te kijken, want die stond gisteren niet aan door een te harde wind. Daarnaast zijn wij erachter gekomen dat Genève de stad van de horlogemakerij is en daarom is er ook een bloemenklok vlakbij het meer.

Hierna zijn wij naar de gondelbaan gegaan die ons naar de top van de Mont-Salève bracht. Hier hebben wij heerlijk gerelaxt en gekeken naar de parasailers die vanaf daar de lucht ingingen. Toen wij daar waren zagen we dat er auto's reden en doordat wij voor de rest geen plannen meer hadden zijn wij beneden gaan vragen hoe lang het zou duren om nog naar boven te rijden, dit zou ong 40 min duren. Terwijl ik dat vroeg heb ik een gesprek gehad met die man over dat het "veel te gevaarlijk" is om te rijden, dit om ons nog een ticket te verkopen om naar boven te gaan, hier zijn we niet ingetrapt en zijn heerlijk met het dak open naar boven gereden. Onwijs mooi en gaaf uitzicht gehad en een hele leuke rit gehad.

En toen kwam de laatste uitdaging, een restaurant vinden om te eten. Na een tijdje gereden te hebben en bijna overwogen te hebben om naar de Mac te gaan, kwamen we een leuk Italiaans restaurant tegen. Hier hebben wij echt heerlijk gegeten en voor het eerst een redelijk gesprek kunnen voeren in het Engels met een Fransman, daarnaast ook erg gezellig gehad, namelijk gepraat met een groepje Fransmannen die ook een beetje Engels spraken.

Een erg leuke dag dus!

X Mandy en Lisa

Marseille

18 juli 2016

Hallo allemaal,

Vandaag hebben wij niet heel veel gedaan, vandaar ook geen lang verhaal. In de ochtend zijn wij van Genève naar Marseille gereden, wat een rit van ong 5 uurtjes was. De rit verliep soepel en we hebben maar één keer heel kort in de file gestaan. Wij kwamen daardoor aan het einde van de middag aan en zijn toen nog even Marseille in gegaan om te kijken wat er te doen was. Hierdoor hebben wij al veel van Marseille gezien en hoeven we morgen alleen nog de hoogtepunten te bezoeken. De stad is erg leuk om te zien en zeker een aanrader, er zijn alleen wel erg veel Nederlanders, dat is wel even raar nadat we de afgelopen dagen eigenlijk geen Nederlanders gezien hebben.

Marseille

19 juli 2016

Bonjour,

Vandaag zijn Lisa en ik weer op stap geweest met de auto, als eerste zijn we naar de Nortre Dame de la Garde geweest en hebben daar genoten van het uitzicht, doordat het hoog op een berg ligt konden wij heel Marseille zien en de eilanden. Daarna zijn we doorgereden naar palais Longchamp wat ook wel bekend staat als het waterpaleis. Een erg gaaf gebouw waar twee vleugels zijn met in beide een ander museum, in het midden is dan een waterval en zijn fonteinen. Het was vandaag alleen zo warm dat we hierna echt even verkoeling nodig hadden en zijn toen terug naar de kamer gegaan om even het zwembad in te duiken. Hier hebben wij ook nog even liggen zonnen en zijn ons toen gaan omkleden om terug de stad in te gaan m.b.v. De bus. Toen we in de stad aangekomen waren hadden wij nog één ding wat wij wilden zien en dat waren de forten aan weerszijde van de haven. Hierna zijn wij op zoek gegaan naar een eettentje, wij zijn toen terecht gekomen bij "Hippopotamus" en zijn ook nog even blijven zitten om heerlijk een cocktail te drinken. En toen kwam de uitdaging, terugkomen bij de kamer met de bus. We kwamen er zelf niet helemaal uit en kregen toen hulp van een Franse meneer die ons naar een buschauffeur stuurde, hierna zijn wij meegelopen met de buschauffeur en kwamen terecht bij 15 andere chauffeurs die zich er allemaal mee gingen bemoeien, uiteindelijk zijn we toen in de goede bus terecht gekomen en weer veilig terug op de kamer beland. Weer een erg leuke, maar warme dag.

Xxx Lisa en Mandy

Tussenstops

20 juli 2016

Hi!

Vandaag hebben we weer een heel stuk gereden met leuke tussenstops. In de ochtend zijn wij op tijd gaan rijden om als eerste een stop te maken in St. maxime, hier hebben wij wat rondgelopen om even onze benen te strekken. Daarna zijn wij doorgereden naar Cannes om ook weer even onze benen te strekken en te lunchen. Eenmaal in Nice aangekomen zijn Lisa en ik alvast de stad in te gaan, hier hangt een apart sfeertje door wat er vorige week is gebeurd. Een grote lange bloemenzee aan de rand van de boulevard en daarnaast aan de overkant een verhoging met nog meer bloemen en heel veel knuffels. Overal in de stad lopen militairen rond en dat maakt de sfeer ook heel anders. Later zijn we een man tegengekomen die zei dat sinds vandaag de stad pas echt weer was gaan leven. Tot maandag lagen er overal op straat, waar het was gebeurd, bloemen en die zijn toen in de avond verplaatst naar de verhoging. Gisteren was er ook nog niet veel leven en daarnaast zijn er een stuk minder toeristen doordat veel hun vakantie hierdoor hebben gecanceld. Op dit na hebben wij alsnog een leuke middag gehad en hebben wij besloten om morgen met de "hop on, hop off" bus te gaan om alles van Nice te zien. Als laatste konden wij ons apartement niet vinden en hebben wij een vuilnisman om hulp gevraagd, die op veel Fransen na wel goed Engels sprak, heeft 4 jaar in Canada gewoont haha. Die heeft ons geholpen en naar boven begeleid met de zwaailichten aan op de vuilniswagen, ook heeft hij voor ons met de mevrouw van het apartement gebeld omdat zij geen Engels kan en hierdoor hebben wij het gelukkig toch gevonden. Toch ook weer een hele belevenis!

X

Nice

21 juli 2016

Hallo!

In de ochtend hadden Lisa en ik wat problemen met het vinden van het busstation om richting de stad te gaan, hier hebben wij hulp mee gekregen door een meneer met een bmw die zijn kaartje aan ons meegegeven heeft. Hij sprak goed Engels en we hebben hierdoor net op tijd de hop on, hop off bus te pakken kunnen krijgen. Toen zijn wij dus op de bus gestapt om een tour door Nice te maken. De bus was alleen iets te hoog waardoor we af en toe wat takken van bomen moesten ontwijken. Hier waren wij iets sneller klaar mee dan verwacht en zijn toen naar een waterval aan de rand van nice gelopen, dat was een hele klim in deze warmte. Tegen het einde van de middag hebben we toen besloten om in Monaco te gaan eten en zijn terug gegaan om de auto op te halen. En morgen zullen wij naar onze volgende stop gaan, wat Milaan is.

Milaan

22 juli 2016

Buongiorno,

Vanochtend hebben Lisa en ik heerlijk uitgeslapen en ontbeten. Hierna zijn we de auto ingestapt en zijn naar Milaan gereden, hier kwamen wij rond half 3 aan. We hebben toen gelijk ingechekt, lekker een keer een hotel. Toen zijn we met de metro naar het stadscentrum gegaan en hebben daar wat rondgekeken. Aan het einde van de middag zijn we weer terug gegaan naar onze hotelkamer en hebben ons lekker opgefrist om wat te gaan eten. Dit was helaas niet zo'n groot succes doordat de mensen daar geen Engels konden en Lisa cola in haar eten kreeg door de meneer die ons de drankjes bracht. Hierna zijn we nog even naar het metrostation gegaan om wat winkeltjes te kijken en geld te pinnen, want dat is nu aardig op aan het raken. We zijn namelijk al een week weg, het is alweer dag 8 van onze trip.

Milaan is trouwens een erg leuke stad om te shoppen!

Onze volgende stop is Venetië, tot morgen!

Venice

24 juli 2016

Hallo,

Vandaag hebben we weer lekker uitgeslapen en zijn toen naar Venetië gereden. De hele weg hebben wij regen gehad en ook nog toen wij bij onze B&B aankwamen. Hierdoor zijn wij niet naar de stad gegaan, maar zijn lekker op de kamer gebleven om even een middag te relaxen. In de avond zijn we naar de pizzeria gegaan om een hapje te eten. Dus niet zo veel beleefd vandaag, maar morgen de stad in en dus weer een leuker verhaaltje.

Venice

25 juli 2016

Goedemorgen,

Iets later dan gepland, maar hier is die. Gisteren zijn wij Venetië in geweest en op zoek gegaan naar alle bijzondere gebouwen. Dit was echt heel lastig, op de kaart die wij hadden stonden alle kleine straatjes niet waardoor we meerdere keren de verkeerde straat ingelopen zijn. De kaart klopte ook niet helemaal waardoor we dachten dat we goed liepen en dat uiteindelijk niet zo bleek te zijn, als we het dan opgegeven hadden, liepen we 3 straten verder en was dat gebouw wat we zochten er "ineens". Hierdoor hebben we uiteindelijk wel alle gebouwen die op de kaart stonden gevonden. Aan het begin van de avond zijn wij terug gegaan naar onze B&B. Wij wilden toen graag een hapje eten waar we de avond daarvoor ook wat gegeten hadden. Maar na 20 min staan wachten en compleet genegeerd te worden zijn we weggelopen. Na 10 min rijden zijn wij toen een soort pub tegen gekomen waar we wat konden eten, hier was de service ook echt weer dramatisch, maar we zijn gebleven omdat het al erg laat was en de kans klein zou zijn dat we nog ergens anders wat te eten zouden krijgen. Tegen de tijd dat we thuis waren en wilden gaan douchen belde een vriendin van Lisa op, zij en een vriendin zijn aan het soort backpacken en waren toevallig in Venetië. Zij hadden alleen een probleem want de buschauffeurs waren aan het staken waardoor ze te laat hier aankwamen om nog een bus te pakken. Lisa en ik zijn er toen even heen gereden en hebben hen naar hun camping gebracht. Het was dus weer een volle en drukke dag waardoor ik geen puf meer had om een verhaaltje te schrijven. Over een half uurtje zullen Lisa en ik naar Ljubljana gaan rijden. Tot vanavond!

Ljubljana

25 juli 2016

Zdravo,

Rond 3 uur zijn wij aangenomen in Ljubljana en zijn de stad ingegaan. Deze stad vind ik helaas geen aanrader. Is een saaie stad die niet echt iets bijzonders heeft, de gebouwen die "bijzonder" zouden moeten zijn vallen ook tegen. Daarnaast hebben we ook de hele middag in de regen gelopen. Aan het begin van de avond zijn we wat gaan eten, lekker tapas met een cocktail, dat heeft dan weer een hoop goed gemaakt. Morgen richting Wenen. Tot morgen.

Vienna

27 juli 2016

Guten Morgen,

Was helemaal vergeten om gisteren een verhaaltje te schrijven, we hebben namelijk ook niet veel gedaan. We zijn van Ljubljana naar Wenen gereden en hebben onderweg echt noodweer gehad. Eenmaal aangekomen hier zijn we de stad in gegaan om een kaart te kopen en hebben wat gegeten. Een heel leuk verslag is het daarom ook niet. Vandaag gaan we de stad in om alle gebouwen te bekijken, tot vanavond!

Wenen

27 juli 2016

Hallo!

Vandaag hebben Lisa en ik erg veel gedaan, we zijn bij alle bijzondere gebouwen hier in de stad geweest en zijn in de avond naar een orkest met opera en ballet geweest. Deze keer klopte de kaart gelukkig wel en hebben we daardoor alles snel gevonden. Wij zijn beide van mening dat dit een erg mooie stad is, waar we zeker nog naar terug zouden gaan, echt een aanrader! De opera was ook erg leuk, we wisten niet wat we konden verwachten, maar het heeft zeker goed uitgepakt, ook echt een aanrader! Wie weet een nieuwe hobby haha. Na de opera hebben wij lekker gegeten en zijn weer richting onze kamer gegaan. Morgen gaan wij naar Praag rijden met twee stops, in Brno en Loket. Tot morgen!

Xxx

Praag

29 juli 2016

Goedemorgen,

Weer iets later dan gepland, maar dat komt doordat we gisteren niet veel gedaan hebben. Het was een aardig stukje van Wenen naar Praag en tussendoor hebben we een stop gemaakt in Brno, een leuke stad met weinig toerisme. Rond 5 uur zijn we aangekomen bij onze B&B en zijn toen nog even op de kamer gebleven om uit te rusten. Rond half 8 zijn we een hapje gaan eten en zijn daarna weer terug naar onze kamer gegaan. Vandaag gaan we de stad in en zullen we veel gaan zien. Daarnaast hebben we besloten om morgen ook nog een halve dag te blijven en daarna richting Duitsland te gaan rijden. Dit is alweer onze laatste stop, de tijd is voorbij gevlogen en we willen het liefste niet naar huis. Tot vanavond!

X Lisa & Mandy

Praag

29 juli 2016

Hallo,

Veel later dan gepland maar hier is nog het verslag van ons dagje Praag. We zijn in de ochtend op tijd weg gegaan om heel Praag te kunnen zien. We zijn toen met een treintje naar boven een berg op gereden en zijn daarna naar beneden gelopen langs allemaal belangrijke en mooie gebouwen. Even later kwamen we in het centrum aan en zijn toen een broodje gaan eten. Na de lunch zijn we nog door de stad gelopen om nog andere gebouwen te bekijken en zijn daarna gaan eten en terug naar de kamer gegaan. Eenmaal op de kamer hebben we ons klaar gemaakt voor een avondje stappen in een uitgaansgelegenheid met 5 etages. Op de heenweg zijn we toen in de verkeerde tram gestapt en moesten toen weer een heel eind terug met een andere tram. We wisten alleen niet waar we er uit moesten en hebben dat toen gevraagd, de jongen zei dat we bij de halte "Angel" eruit moesten. Dit bleek niet zo te zijn en toen moesten we weer in een andere tram. Daarna moesten we nog een stuk lopen en zijn bij de club aangekomen. We hebben toen echt een onwijs leuke avond gehad en leuke mensen ontmoet. Een erg leuke, drukke maar geslaagde dag. Praag is echt een aanrader!

Xxx

The end

30 juli 2016

Hi!

Nog een verslag van gisteren en vandaag. Gisteren zijn wij vanuit Praag naar een winkelcentrum gereden om nog even te shoppen. Daarna zijn we naar Hannover in Duitsland gereden om te overnachten.

Deze morgen hebben wij heerlijk ontbeten en zijn toen naar huis gereden, wij kwamen rond 3 uur thuis aan.

De trip was echt onwijs leuk, we hebben heel veel meegemaakt en gezien, maar alleen maar leuke dingen. We hebben onwijs veel gelachen en lekker gek gedaan. Een ervaring om nooit meer te vergeten. Lisa en ik zijn hierdoor ook echt goede vriendinnen geworden en willen het liefste nu gelijk weer weg haha.

Daarnaast wil ik iedereen bedanken die mij heeft gevolgd en hopelijk vonden jullie het leuke verslagen.

Dikke kus Lisa & Mandy